Aktuality
Zde najdete důležité datumy a aktuální informace o lekcích Zeměpisu.
Harmonogram 4.bloku Lidé na zemi
Budeme se věnovat tématům: Lidská sídla, Surovinové a energetické zdroje, Geopolitika
Poslední možnost zakončit blok projektem, esejí nebo testem je 10.6.
Pokud máš problém s povinností spojenou s ukončením bloku, kontaktuj svou učitelku!
7.třída zakončení 4.bloku: Projekt Dvorek
8.třída a 9.třída zakončení 4.bloku:
- projekt na téma geopolitika, nebo urbanizace, nebo hospodářství
- projekt dvorek
- testem
- esej na téma z geopolitiky, urbanizace, hospodářství
Prezentace - projekty
Cílem je seznámit spolužáky s jedním z témat a vytvořit pro spolužáky úkol, který budou moci na hodině splnit. Představuji si to jako propustku.
Vyber si téma, které tě zajímá a seznam s nimi spolužáky. Vymysli pro ně úkol.
Příklady témat:
Urbanizace v ... (doplň název státu či kontinentu)
Politická situace v ... (doplň název státu či kontinentu)
Konflikt v ... (doplň název státu či kontinentu)
Vyber si nějakou důležitou surovinu (uhlí, ropa, vzácné kovy, ... ) a představ nám, kde a jak se získává, kde se pak zpracovává a na co ji potřebujeme.
Zhodnoť nebo porovnej energetické zdroje (obnovitelné a neobnovitelné) ve vybraných státech/oblastech.
Esej
Místo testu můžeš psát esej. Vyber si některé z témat (viz. projekty), kde se ti bude dobře hledat klady a zápory, výhody a nevýhody, pro a proti. Cílem je podívat se na téma z různých úhlů.
Kritéria hodnocení eseje:
1. Esej je psána celými větami (1b)
2. Esej má 150 - 200 slov (1b)
3. Součástí je přehled informací o zeměpisné oblasti, o které budeš psát. Nepočítá do počtu slov. : Světadíl, upřesnění místa (stát, oblast např. východní Asie), další důležité informace (např. státní zřízení, klimatické podmínky, typ krajiny) dle výběru tématu (3b)
4. Součástí je vyplněný T-graf, v každém poli je nejméně jedna informace. Přičemž celkem by jich mělo být v grafu minimálně pět. Slova v diagramu se nepočítají do počtu slov. (6b)
pozn. T-graf slouží k rozdělení informací na výhody a nevýhody či pro a proti.
5. Vlastní esej obsahuje 4 části (8b):
- Úvod (Proč jsem si téma vybral/a?)
- Jaké vidím nevýhody či zápory u daného tématu.
- Jaké vidím výhody či klady u daného tématu.
- Závěr (Zhodnocení tématu: Je to pro lidi v oblasti dobré nebo špatné? Jak to ovlivňuje budoucnost oblasti? Ovlivňuje to nějak celý svět?)
6. Esej obsahuje slova/informace z vyplněného T-grafu. (6b)
7. Odpověď na bonusovou otázku není povinná (5b)
Samozřejmostí je, že informace v eseji jsou pravdivé a z více zdrojů.