Literární okénko: Homér
Ahoj, tentokrát se spolu ponoříme do hlubin starobylých řeckých příběhů o udatných hrdinech, děsivých bytostech a oslnivě krásných hrdinkách, kvůli nimž se vždycky všechno tak zamotá. :-)
Ahoj, tentokrát se spolu ponoříme do hlubin starobylých řeckých příběhů o udatných hrdinech, děsivých bytostech a oslnivě krásných hrdinkách, kvůli nimž se vždycky všechno tak zamotá. :-)
Na lekci jsme si ukazovali, jak vytvářet myšlenkové mapy. Použila jsem program mindmeister.com, ale existují i jiné. Najdi si takový, který ti bude vyhovovat.
1. Vypracuj druhý PL o charakteristice, který jsme si dávali v září. (str. 18). Úkoly se týkají synonym, antonym, přirovnání a nepřímé charakteristiky.
Dej si záležet a napiš dobrou charakteristiku kamaráda, rodinného příslušníka, literární nebo filmové postavy nebo sebe sama... Výběr nechám na tobě. :-)
Na nástěnce ve třídě visí nové literární okénko. Dvě veršované a jedna prozaická bajka. Přečti si je a napiš odpovědi na otázky/úkoly pod texty.
Budeš-li pravidelně přispívat do třídní kroniky, tvou aktivitu ocením 10 (a dle kvality zápisů i více) kredity za pololetí.
Na nástěnce ve třídě najdeš ukázku z eseje, kterou napsal francouzský filosof Michel de Montaigne. Text si přečti, promysli si a zapiš své odpovědi na otázky pod textem.
Za každý řádně zpracovaný zápis o knize, kterou jsi dočetl/a, můžeš získat 5 kreditů. Formulář pro zápis najdeš od příštího týdne ve škole. Víc informací si řekneme na příští společné hodině. Nebo mi napiš na whatsapp.
Prostuduj si rozdíl mezi charakteristikou přímou a nepřímou, vnitřní a vnější.